Google en Microsoft hebben een behoorlijke positie in webmail accounts zoals gmail en hotmail. Als mede-gebruiker van google apps & gereedschap weet ik dat als geen ander. Je leest deze mail omdat je bij één van mijn klanten (ik ben de website bouwer) wilt inschrijven op de nieuwsbrief of je bent er achter gekomen dat je geen nieuwsbrief ontvangt of je klant bent van MCMedia en meer wilt weten over dit fenomeen. Ik geef hieronder een korte uitleg hoe je dit makkelijk kan oplossen voor gmail.

Voor mijn klanten die gebruik maken van nieuwsbrief plugins adviseer ik gebruik van SPF en DKIM. Neem contact met me op voor meer info.

1. Het probleem uitgelegd

Gmail (lees Google) scant elke mail. Deze mail wordt dan gecatogoriseerd in spam of niet spam. Daarnaast heeft gmail tegenwoordig bij een nieuwe account 'tabs'. Deze 'tabs' zie je bovenaan in pagina staan.

Je mail komt niet in je inbox wanneer:

  1. Google zegt dat je ontvangen mail spam is
  2. Google je mail als 'promotions' ziet en hem in de 'Reclame of Promotions' tab plaatst.

2. De oplossing

Voeg het emailadres van degene van wie je mail wilt ontvangen aan je 'Contacts' toe. Zo simpel is het!

  1. Klik op 'Gmail' net onder het google logo.
  2. In het menu kies je dan 'Contacts'. Je wordt doorwezen naar een pagina waar je al je contacten van Google hebt staan.

3. Toevoegen aan Contactpersonen

  • In de pagina 'Contactpersonen' klik je op het icoontje in de rechter onder hoek.
  • geef je contactpersoon een naam bv MCMedia of Ans Jansen
  • Vul bij de volgende pagina in ieder geval een emailadres in. Dit emailadres is degene waarmee mijn klant zijn nieuwsbrief verstuurd.
  • Klik op opslaan.
  • Klik naast het venster waarin je aangemaakte contactpersoon staat.
  • Je komt weer in het overzicht van alle contactpersonen.
  • Check of je het net nieuw aangemaakte contactpersoon in de lijst ziet staan.
  • Je kan deze pagina nu verlaten.

4. Klaar

Vanaf nu zal de mail van de nieuwsbrief bij jouw gmail account binnen komen.

Laatste update: maart 8, 2017  

februari 29, 2016   1724    Mail, Marketing