Iedereen kan een website maken!
Natuurlijk kan iedereen een website maken! Maar is het ook een goede website? Ik zet een aantal onderwerpen op een rijtje zodat je kan zien of je goed genoeg hebt nagedacht over je website. In pagina deel ik heel veel informatie die je nodig hebt als basis.
Inhoud
De inhoud van je site is heel belangrijk. Wil je advies neem dan contact op. Heb je nagedacht over de inhoud? Denk hierbij aan:
- Wie is je doelgroep?
- Wat wil je bereiken met je site?
- Wat is je USP?
- Wat is je niche waar je je op richt?
- Hoe ga je je doelgroep aanspreken?
- Etc, etc etc.
Huisstijl
Je huisstijl bepaalt veel van de eerste indruk. Is je doelgroep zakelijk en je hebt een logo met comic sans lettertype (heel onzakelijk) dan krijgt de klant geen goede eerste indruk. Ik werk samen met een aantal grafische vormgevers. Wanneer nodig betrek ik hen in het project zodat je een professioneel advies krijgt. Ook kun je denken aan andere vormgeef onderdelen in je site die jouw site uniek maken. Neem contact op voor een goed advies.
Gebruiksvriendelijk
Ik kom ondanks allerlei kennisdeling toch slecht te gebruiken websites tegen. Een menu structuur met “Links” als onderdeel. Het is een soort kansspel. Wat zit er achter links? Denk b.v. aan het volgende:
- Hoe goed is er nagedacht over de flow van de site?
- Hoe snel kom je bij je eind doel terecht?
- Laadt de site snel genoeg?
- Kan de klant makkelijk contact krijgen met jou?
Dit zijn even een paar vragen die ik in ieder geval altijd bespreek met mijn nieuwe klanten. Bij een eerste kennismaking vraag ik je altijd om een intake formulier in te vullen. Dit formulier zal je doen nadenken over wat je zoekt online en welke kant je op wil gaan met jouw website. Neem contact op voor een afspraak en ik stuur je een link met het formulier.