Een gratis kennismakingsgesprek is belangrijk om elkaar te leren kennen en om te zien wat ik voor je kan betekenen.

In het gesprek zullen we in eerste instantie niet praten over de website maar meer over je bedrijf. Ik wil graag weten hoe je het bedrijf en de marketing ervan nu aanpakt en hoe je het zou willen aanpakken. Ik wil het hele plaatje zien. Door ons kennismakingsgesprek weten we wat voor marketinguitingen er (nodig) zijn en wat voor een rol de website in het geheel van je marketing speelt.

Ik geef je twee keuze:

  • Of je kan hieronder een aantal basisvragen beantwoorden, waarmee je je kunt voorbereiden op het kennismakingsgesprek.
  • Je kan ook iets verder gaan en alvast dit vragenformulier (wachtwoord Ikwileengoedesite!) invullen. Hier ga ik gedetailleerd in op onderwerpen. Het helpt je nog beter na te denken over wat je met je website wilt.

Jouw inhoud komt hier

Wat is je doel met je bedrijf? Wat is de meerwaarde van jouw bedrijf? Op welke klanten richt het bedrijf zich? Heb je duidelijke antwoorden op deze vragen dan kun je pas starten met het opzetten van je website.

De meest essentiele vragen voor het plannen van een website voor je bedrijf:

  • Wat is de doelgroep?
  • Wat is de missie van je bedrijf?
  • Wat is het doel van de website?

Daarnaast is het fijn als je nadenkt over:

  • Welke websites zijn een inspiratie voor je?
  • Wie zijn je grootste concurrenten? Wil je ze overtreffen in bijvoorbeeld kwaliteit, zijn ze een inspiratiebron of vul je hun aanbod juist aan?
  • Welke kleuren passen bij jouw en je bedrijf?

Inhoud

De inhoud van je website is bepalend voor de hele constructie van de website. Bedenk eerst goed wat de inhoud van je website wordt. In welke toon ga je je website schrijven? Wil je met “je” of “u” gaan werken? Wil je zakelijk of juist persoonlijk of beide?

Welke structuur wil je voor je website:

  • Denk aan wat je op de homepage wilt communiceren. Dit is namelijk je meest gebruikte openingspagina waar je je hele bedrijf presenteert.
  • Wat verkoop je? Diensten of producten? Hoeveel moet je klant hier van weten?
  • Wie ben jij? Soms moet een website heel persoonlijk zijn om laagdrempelig te zijn. Soms moet de toon juist zakelijk zijn om serieus genomen te worden.
  • Op je contact pagina kun je je NAW gegevens met een kaartje van waar je bedrijf is communiceren. Zijn er meer details nodig?
  • Wil je een nieuws/blog pagina bij gaan houden? Dit vraagt veel aandacht en schrijftalent.
  • Wil je op social media actief zijn? Wat wil je gaan communiceren? Je kan niet alleen je eigen producten of aanbiedingen tonen.

Speciale functies

Soms weet je al dat je speciale mogelijkheden op je site wilt hebben. Bedenk eerst goed of dit echt een meerwaarde is voor je klant. Ik zie vaak dat er te veel toeters en bellen op een site aanwezig zijn. Hou het simpel en duidelijk!

Denk hierbij aan:

  • Je wilt een uitgebreid formulier waarmee je klanten wilt bereiken.
  • Je wilt de vragen die zo vaak gesteld worden op een pagina laten zien (FAQ), bijvoorbeeld ‘moeten wij servies regelen?’
  • Je wilt een videogesprek mogelijkheid met planning en betaling op je site inbouwen zodat klanten rechtstreeks met je kunnen communiceren.
  • Je wilt een simpele betaalmogelijkheid zodat klanten je kunnen inhuren voor een bepaald tijdstip.
  • Je wilt een subsidie aanvraagsysteem.
  • Je wilt een nieuwe fiets :-)

Je begrijpt het al, er kan heel veel! Bespreek het en we vinden een oplossing.